niedziela, 18 sierpnia 2013

Opanować ONka

Dziś byłam u kuzynki, która ma strasznie niegrzecznego owczarka niemieckiego Foresta. Ma on 18 miesięcy. Pies często ucieka pod nogami gdy ktoś wchodzi na podwórko. Ćwiczyliśmy zatem komendę siad i zostań. Nie wyprowadzają go na spacery, bo wysuwa się z kolczatki. Zaproponowałam szelki i kantar (uzda halti). Forest nie lubi także innych psów, które przechodzą drogą. Uczyliśmy się zatem skupiania uwagi. Uczyłam go też chodzenia na smyczy, przy nodze (na podwórku). Za każdym razem gdy pociągną zatrzymywałam się i stałam tak długo, aż smycz będzie luźna. Bardzo szybko się uczył. Szkoda, że nikt go nie szkoli i z nim nie pracuje, bo drzemie w nim duży potencjał. Mam nadzieje, że Martyna zacznie z nim ćwiczyć. Jednak podsumowując: zapanowałam nad owczarkiem niemieckim :) Nie mam aktualnych zdjęć.
Forest jeszcze jako szczeniaczek :)
Teraz jest dużo większy :)
Czarka i Scarlet zostały w domu. Obecnie uczę Czarkę czołgać się na komendę, a Scarlet biegać na ringówce. Nic ciekawego się ostatnimi czasy u nas nie wydarzyło.

Pozdrawiamy
Justyna&Czarka&Scarlet

6 komentarzy:

  1. Kolczatke?! O nie! Nienawidzę kolczatek!
    Ale życzę powodzenia w szkoleniach. :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosze, popros swoja kuzynke, aby zdjela psiakowi kolczatke.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spokojnie! Lada dzień kupi mu szelki (tak jak jej doradziłam)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff, to dobrze. :) Wiesz, nie lubie kiedy psu dzieje się krzywda, a tym bardziej kolczatką. :) Szelki to dobry pomysł, ale nie na chodzenie przy nodze. ;)

      Usuń
    2. Będzie także kantarek do założonej odwrotnie kolczatki

      Usuń
  4. Oczywiście również mam nadzieję, że Twoja Kuzynka poszkoli bardziej swojego ONka i stanie się on posłuszny i oddany, a przede wszystkim - grzeczny :)
    Śliczne zdjęcia! =)
    Pozdrawiam!

    Psia Krew

    foreverfandogs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!