sobota, 31 sierpnia 2013

Pierwsza wystawa

Dziś odbyła się wystawa w Świętochłowicach. Przyjechaliśmy na miejsce już przed dziewiątą. Kupiłam ringówkę i takie coś na rękę do włożenia numeru startowego. Przed rozpoczęciem sędziowania jak większość wystawców poszłam z psem (Scarlet) na ring przećwiczyć bieganie. Na początku bała się psów i próbowała za wszelką cenę zwiać z ringu. Nie udało się. Przekupiłam ją smakołykami i pięknie biegała. Przed borderami sędziowane były jeszcze dwie rasy. Jeszcze raz wyczesałam Scarlet. Potem przyszła nasza kolej. Prezentacja wyszła nam niemal idealnie. Sędzia długo się zastanawiał. W końcu przyznał zwycięstwo Scarlet. Powiedział, że ma piękne uszy i wyraz. Potem poszłyśmy jeszcze do porównania z psem. Wariował na ringu. Ciągnął właścicielkę, przez co wbiegali prawie na mnie, więc poprosiłam ją aby biegł troszkę dalej.  Sędzia potwierdził moją prośbę i kazał na się zamienić kolejnością tak żeby Scarlet biegła druga. Niewiele to dało. Psiak się zapierał, bo koniecznie chciał ją obwąchać. Sędzia powiedział, że bardzo trudno go ocenić przez to zachowanie i bez wzhania przyznał mojej Scarlet tytuł Najlepszego Baby w Rasie. Zostałyśmy na BIS ale tu nic nie wygrałyśmy. Udało mi się wywnioskować, że sędzia, która wybierała najpiękniejsze baby wybrała do finałów psy ras takich jak chow chow, akita czy rottweiler. Nie wybrała żadnego psa z 9, 7, 4, 10 i chyba 6 gr. FCI. Jutro ta sama sędzia będzie nas sędziowała w Świerklańcu.


Jednak podsumowując:

Klasa: baby
Ocena: wybitnie obiecująca
Lokata: 1 z 2 (z psem 3)
Tytuły: Najlepsze Baby w Rasie
Sędzia: Paweł Boniecki (Polska)
Opis: Prawidłowo zbudowana suczka o typowy dla rasy wyrazie, ładnie osadzone i noszone uszy, dobra pigmentacja, prawidłowy zgryz, dobra górna i dolna linia z głęboką klatką piersiową, prawidłowe kontowania kończyn z przodu i z tyłu, wystarczająco mocna kość, szata jeszcze bardzo szczenięca, ruch bez zarzutu, dobra prezentacja psa w ringu. 




3 komentarze:

  1. Piękny borderek. Gratulujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje!
    Cieszę się, że Wam się udało :)
    Miejmy nadzieję, że na kolejnej wystawie dostanie CWC i jak mniemam zdobędzie później tytuł młodzieżowego championa, a potem już "normalnego" :)
    Powodzenia jutro!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!