czwartek, 10 października 2013

Rally Obedience

Rally-o

Czytałam dzisiaj o tym sporcie i muszę przyznać podoba mi się. Rally-o jest sportem dla wszystkich czworonogów od 6 miesiąca życia. Moje psy znają wszystkie potrzebne komendy. Niedaleko od nas, w Tarnowskich Górach (około 30km), co roku w lipcu są organizowane zawody. Zaczynam się poważnie zastanawiać nad startem. Jeśli już to tylko z Scarlet, bo Czarka nie potrafi się skoncentrować. Myślałam nawet nad zapisaniem się na szkolenie. Startowałybyśmy w kategorii RJ1 (Rally Junior 1). Oto potrzebne tam komendy:

1. Stop, Siad
2. Stop, Leżeć
3. Stop, Leżeć, Siad
4. Stop, Siad, Obejście psa
5. Stop, Leżeć, Obejście psa
6. Lewo skręt
7. Prawo skręt
8. Zawracanie w prawo
9. Zawracanie w lewo
10. 270? w prawo
11. 270? w lewo
12. 360? w prawo
13. 360? w lewo
14. Przywołanie, Noga (P-L), Marsz
15. Przywołanie, Noga (P-L), Siad
16. Przywołanie, Noga (L), Marsz
17. Przywołanie, Noga (L), Siad
18. Wolne tempo
19. Szybkie tempo
20. Normalne tempo
21. Zmiana kierunku w prawo
Komenda waruj na odległość
Czarka woli patrzeć na wróble niż na mnie.

Karma

Kończyła się sucha karma więc oznajmiłam tacie, że trzeba zamówić trochę suchej na wszelki wypadek. Czarka i Scarlet jedzą teraz m.in. BARF. Tata kupił w Biedronce karmę ACTIV PET. Skład jest napisany bardzo niezrozumiale (8% mięsa?). Czarka wczoraj błyskawicznie zjadła. Zastanawiam się co na to jej żołądek i jak będzie po kilku dniach wyglądała sierść :) No ale zobaczymy :) Dzisiaj ja byłam w biedronce i zrobiłam małe zakupy ale o tym w następnym poście.


6 komentarzy:

  1. Rally-o cudowny sport dla mojego staruszka...
    w przyszłym roku prawdopodobnie również wezmę udział w zawodach w TG o ile z kursem wyjdzie =D
    Mam głupie pytanie skąd dokładniej jesteś?

    http://okruszek-moj-psi-przyjaciel.blogspot.com/

    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  2. Rally-o to bardzo fajny sport i też ostatnio coraz poważniej się nad nim zastanawiam :). to ostatnie zdjęcie boskie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Rally-o to świetny sport ale tylko dla psiaków lubiących naukę. Masz szczęście, że posiadasz Borderka, jak ja Ci zazdroszczę *.*
    Z moją Sashą niestety nie mogę pracować nad owym sportem, gdyż ta kompletnie nie zwraca na mnie uwagi. Bardziej ciekawe jest otoczenie: inne psy, owady, szelest liści czy ptaki. Ale to haszczor więc się nie dziwię : )

    Życzymy Wam powodzenia w nauce i sukcesów na tle owego sportu.
    Pozdrawiamy,
    ŁAPKA!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rally-o dla Twojej to strzał w dziesiątkę, mam nadzieję, że uda wam się zmobylizowac do terningów i w końcu do zawodów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja rally-o baaaardzo lubię :)
    Najgorsze są jednak obroty o ileś tam (w zależności jak jest podane) stopni... KOSZMAR!

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze psiaki ;]
    Rally-o jest spoko. Życzę wam powodzenia jeżelibyście się zgłosili do rally-o.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!