sobota, 26 października 2013

Sesja bez inteligencji aparatu

Zrobiłam dzisiaj psiakom sesję zdjęciową :) Różni się ona od innych tym, że to nie aparat robił zdjęcia ale ja. Ustawiłam tryb w którym wszystko (czułość ISO, przysłonę, czas naświetlenia, głębię ostrości itd.) trzeba ustawić samemu. Było to sporym utrudnienie, bo pies ciągle się porusza. Np. przejście z cienia do słońca i już trzeba zmieniać parametry :) W końcu straciłam cierpliwość do psów i poszłam robić zdjęcia roślinom. Oto efekty:

To zdjęcie jest prześwietlone, bo aparat głupieje mając do czynienia z czysto czarnym i czysto białym. 

Ostra piłka. Pies nie :P

Psi łeb wyrasta z stodoły :) Nie chciało mi jej wycinać :)

Na ławce :D  Powinny siedzieć na trawie aby tło było rozmazane :)
Po raz kolejny zażądałam kupna lustrzanki i dowiedziałam się, że mamy lustrzankę. Jakim wielkim rozczarowaniem było, że jest ona na film :( Ma jednak różne obiektywy i postanowiłam przekonać mamę (co zajmie mi dużo czasu) i kupić na spółkę z tatą lustrzankę tej samej firmy (czyli minolta) aby te obiektywy pasowały :D

I zdjęcia roślin, które chcąc przegrać na dysk twardy pomyłkowo kliknęłam "usuń". Wieczorem zaliczyłam zatem jeszcze akcję odzyskiwania zdjęć z karty SD :)







Pochwalę się jeszcze, że zajęłam pierwsze miejsce w powiatowym konkursie na film "Moje talenty i umiejętności". Mój film był bardziej o zwierzętach niż o mnie :D Możecie go zobaczyć tu   >>KLIK<< 

7 komentarzy:

  1. ja marzę o lustrzance ale muszę pozbierać pieniądze uff... co jak co ale zdjęcia roślin są genialne. ♥

    pozdrawiamy
    Ola i Baddy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli masz możliwość zmienić większość ustawień w aparacie, to zobacz sobie, czy możesz zapisywać pliki w formacie nie JPG tylko RAW. Pliki RAW są bardziej podatne na obróbkę, więcej można w nich zmienić i np. usunąć przepalenia z białego futra :). Mam nadzieję, że nie będziesz miała mi za złe, ale pozwoliłam sobie usunąć nieco przepalenia z jednego »zdjęcia«, gdyby to był RAW, to myślę, że całkowicie można byłoby usunąć przepalenie na białym futrze.
    Żeby uniknąć mocnych kontrastów nie rób zdjęć w samo południe, tylko zaraz po wschodzie słońca lub przed zachodem (niedługo przed zachodem jest tzw. "złota godzina" można wtedy fajnie pobawić się światłem :)).

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia są śliczne. Filmik też genialny. Jesteś bardzo zdolna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiamy Julia&Max

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia.:) W ogóle piękne pixele.:D Oby tak dalej! Psiaki rossną!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękniaste!Zawsze się odwdzięczam.:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!