piątek, 30 stycznia 2015

Podsumowanie 2014

Późno, późno. Mamy końcówkę stycznia, ale jakoś ładnie trzeba by podsumować mijający rok. Pytanie tylko - jak? Może zaczniemy od zmian. Tak nietypowo od zmian w charakterze.
  Scarlet z fiksującego na wszystko psa ogarnęła się trochę. Niestety również we frisbee ale to z mojej winy. Po kilku incydentach na spacerach zaczęła się panicznie bać dużych psów. Zrobiła ogromne postępy w obcowaniu z końmi. W czerwcu atakowała, szczekała, chciała mnie "ratować" przed nimi. Teraz biega luzem po całej stajni, nie przejmuje się końmi, nie gania kur i kaczek. Po prostu inny pies. Mogę spokojnie galopować po ujeżdżalni, a pies chodzi dookoła i ma mnie gdzieś :)
  Czarka właściwie nie zmieniła się. Jest taka jak była. Leniwa, żyjąca własnym życiem, często ignorująca polecenia, ganiająca za kotami, kurami i wszelkimi innymi stworzeniami. Jedyne co mi przychodzi do głowy to znaczne postępy w skupianiu uwagi.
 Ja też się zmieniłam. Przestałam mieć chore wyobrażenie o tym jakie to moje psy są cudowne, a jak to ja wszystkie rozumy pozjadałam. Po Gali Psów w czerwcu właściwie stanęłam w miejscu z nauką sztuczek. Właściwie nie zrobiłam z nimi nic. Z cudownych słiit psiaczków i ich super mądrej pańci zrobiły się normalne psy do towarzystwa i na spacery.

Ze Scarlet zaliczyłyśmy 4 wystawy, zawsze zdobywając ocenę doskonałą. Mł. Ch. Pl odszedł w zapomnienie. Wygrałyśmy Galę Psów, robiłyśmy kilka pokazów sztuczek na festynie i akcji Zerwijmy Łańcuchy.  Coś o czym marzyłam jeszcze rok temu, teraz stało się upierdliwym zadaniem. Z zeszłorocznych postanowień zrealizowałyśmy tylko to na czym naprawdę zaczęło mi zależeć. Tylko to do czego dążyłam z całej siły. Ze Scarlet byłam dwa razy w MADzone. Czy coś to dało? - na pewno. Pomogło trochę jej się ogarnąć :)

Nagrany został filmik. Miały być sztuczki, nie do końca wyszło jak chciałam, spieprzyłam montaż. Ale jest to co jest.

Dalej idziemy przez życie. Pozdrawiamy wszystkich cieplutko ;)

5 komentarzy:

  1. Filmik wyszedł świetni! :)

    Pozdrawiamy Wiktoria&Fado
    http://fado-labrador-retriever-biszkoptowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się filmik podoba ;) masz bardzo pojętne psy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super filmik!

    Pozdrawiamy
    Laura&Shira

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny filmik :)
    gratulacje sukcesów w zachowaniu, jak i tych w wystawach :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo dobry filmik . Masz cudne psiaki. Zapraszam na mojego bloga http://podazac--za--psia--lapa.blogspot.com wpadnij , skomentuj i zaobserwuj ! Z góry dziękujemy
    R&T

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!