niedziela, 23 lutego 2014

Ćwiczenia, zabawa i sztuczki

Od paru dni ze Scarlet dużo trenujemy komendy. Chodzenie przy nodze, siad w marszu, zostawanie na komendę. Borderka gdy mnie nie ma jest bardzo niegrzeczna. Ucieka, próbuje atakować ludzi... Jak jestem w domu jest aniołem przez co nie mogę nad tym pracować. A Scarlet ma piękną sierść, która po spacerze zazwyczaj traci na piękności i zmienia swój kolor na błotnisty :)



Chodzimy sobie na boisko, gdzie biega za piłeczką i frisbee. Ćwiczymy sztuczki i próbujemy nauczyć się nowych. Próbujemy, bo mój limit pomysłów się wyczerpał i wymyślam sztuczkę nie mając pojęcia jak jej nauczyć, jak zabrać się do szkolenia. Np. stanie na kolanie. Nie chce wskakiwać, myli jej się z innymi sztuczkami. Wszędzie nosiłam aparat ale prawie nie robiłam zdjęć. Zwracałam większą uwagę na psy. Dociera do mnie, że jest bardzo inteligentna. Aż za bardzo. Wykrywa wszystkie moje słabości. Czarka wszędzie chodziła z nami i nawet aportowała piłkę. Ona w przeciwieństwie do Scarlet za piłeczkami nie przepada ale udało mi się ją namówić :)

6 komentarzy:

  1. Tak, Scarlet ma boską sierść... Cud!<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Może spróbuj zmęczyć Scarlet i poćwiczyć z nią przy ludziach, psach i innych rozproszeniach? Możliwe, że wtedy o wiele bardziej będzie usłuchana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia - zależy, czy będzie zmęczona psychicznie czy fizycznie. Jak się "odmóżdży" to straci głowę dla zapachów, ludzi i psiaków. Ale to może zadziałać, to zależy od psa. :) Lubię bi-color'y z brązowymi oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czytając tą notatkę i spoglądając na zdjęcia pomyślałam ALE ONA UROSŁA. *o*

    pozdrawiamy
    Ola i Baddy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymamy kciuki za to, żeby Scarlet stała się grzeczniejsza. Ile ona już ma? Jest już z niej duża kobietka. Kiedyś też tak miałam ze sztuczkami. Musisz spróbować zrozumieć na jakiej podstawie twój pies myśli, w jakiej ilości i jak szybko może jednorazowo wchłaniać wiedzę. Wtedy będziesz mieć z sucz lepszy kontakt i szybciej oraz precyzyjniej będziesz ją uczyć. Np. ja wreszcie zrozumiałam gdzie Teena ma swoje granice i kiedy wrzucam ją na głęboką wodę. Dzięki temu praca idzie nam o wiele lepiej. Wam też to się na pewno uda!

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam kupić sobie książke pt. "101 psich sztuczek" jeżeli chcesz na fb mogę ci napisać jak nauczyć psa danej sztuczki ;) powodzenia w pracy z Scarlet i Czarką

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!